Źródło: Załącznik 2 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 listopada 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa eksploatacji statków powietrznych.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA EKSPLOATACJI STATKÓW POWIETRZNYCH LOTNICTWA OGÓLNEGO I USŁUGOWEGO ORAZ OBOWIĄZKÓW ICH UŻYTKOWNIKÓW (PL-6)
4.3.1.10 Załoga i osoby znajdujące się na pokładzie statku powietrznym w locie, podczas którego wymagane jest posiadanie spadochronów zgodnie z pkt. 6.3.8.2., w przypadku, gdy dalszy lot lub lądowanie statku powietrznego zagraża ich życiu, powinny opuścić pokład wykonując skok przymusowy (ratowniczy).
4.3.1.11 W przypadku, o którym mowa w pkt 4.3.1.10 przed opuszczeniem statku powietrznego, jeżeli pozwala na to czas i stan statku (m.in. jego sterowność) jego dowódca jest obowiązany:
(1) skierować statek powietrzny w rejon niezabudowany i niepodatny na powstanie pożaru oraz zgłosić drogą radiową organowi ruchu lotniczego o podjętej decyzji opuszczenia statku powietrznego,
(2) ustalić na minimalnej prędkości tor lotu dogodny do opuszczenia statku powietrznego,
(3) zamknąć dopływ paliwa do silnika (silników),
(4) wyłączyć pokładowe źródła energii elektrycznej i zapłon,
(5) opuścić statek powietrzny.
0 komentarzy